Ügyfeleim mindig a fenti címben megfogalmazott kérdés után szoktak elsőként érdeklődni. Nem is csoda! A honlapokat böngészve ugyanis számtalan különböző tartalmi elemet találunk. Ráadásul egyes tartalmak megvannak egyes honlapokon, de másokon már nem. Mi alapján döntsd el így, hogy Neked mire van szükséged? A választ itt találod!
Az alábbi bejegyzésben és annak folytatásában azokat a tartalmi elemeket vesszük górcső alá, amelyek feltétlenül szükségesek ahhoz, hogy a vállalkozásod sikeresen tud megjeleníteni online. Mindegy, hogy Te milyen vállalkozást vezetsz, mert ezek az elemek univerzálisak, Neked csak a saját profilodra kell adaptálnod őket.
Ebben a bejegyzésben ritkán emlegetett, emiatt elsőre szokatlannak tűnő pontokat tekinthetsz át. Ugyanakkor ezek azok a tartalmak, amelyek a sikeres online jelenléted esszenciáját adják.
Vágjuk bele!
Bemutatkozás
Sokan úgy gondolják, hogy a weblap kizárólagos feladata a vállalkozásuk vagy cégük bemutatása. Ez fontos pontja is a honlapnak, de emellett a többség arról már megfelejtkezik, hogy a vállalkozás mögött álló embert is bemutassa, ami óriási hiba.
Az emberek ugyanis emberekkel szeretnek üzletet kötni, vagyis tudni akarják, hogy ki az, akitől szolgáltatásokat rendelnek vagy vásárolnak. Azzal, hogy megismerik a leendő szolgáltatójukat, bizalom alakul ki, amely mindegyik fél szempontjából haszonnal konvertálható a jövőben újabb és újabb együttműködések formájában. Ráadásul ismertségi körükben is elsősorban az embert fogják ajánlani, nem a vállalkozását, ugyanis embertársainkra bizonyítottan jobban emlékezünk, mint hol-mi cégekre.
A honlapodon ezért muszáj bemutatnod magad. Nem arra gondolok, hogy pontokba szedve leírod, hogy mettől-meddig hol és mit tanultál, dolgoztál, mint önéletrajzokban szokás. Borzalmasan unalmas, főleg leendő ügyfeleidnek. Hanem arra, hogy könnyed és olvasmányos stílusban megfogalmazod, hogy Te ki vagy, mivel foglalkozol, mi érdekel. Írhatsz nyugodtan a hobbidról vagy az álmaidról, akárcsak arról, hogy milyen utat jártál be eddigi életeddel. Hidd el, hogy a Te történeted is érdekes! Mutasd be úgy, mintha regényben vagy novellában írnád meg.
Ügyfeleid Rád kíváncsiak, és gyorsan, érdekes formában akarnak Rólad képet kapni. Tudom, hogy sokan idegenkednek ettől. Lehet, hogy Te is. De akárcsak a „fizikai” világban, online is szimpatikus még a jómodor. Fejlődésed és a tevékenységed sikere érdekében pedig a legmegnyerőbb és legprosperálóbb, ha bemutatkozol.
Fénykép Rólad
A másik pont, amelytől sokan idegenkednek, és valószínűleg ez az oka, hogy számos vállalkozás nem mutatja meg az „arcát.” Még nagyobb hiba, mint a bemutatkozás kihagyása.
Ismét leírom, hogy leendő ügyfeleid elsősorban Rád kíváncsiak. Számukra megnyugtató, ha már a kapcsolatfelvétel előtt tudják, hogy ki vagy, és igen, hogyan nézel ki. Így majd nem egy teljesen ismeretlen embernek kell előadniuk a problémájukat, amely sokszor feszültséget és hezitálást okoz.
Bizonyított statisztikai tény, hogy azok a vállalkozások, amelyek nem mutatják meg az „arcukat” az interneten, hatványozottan gyengébb konverziós eredményeket érnek el. Vagyis elkattintanak a honlapról, nem veszik fel a kapcsolatot a vállalkozással, mert nem látják, hogy ki van a „túloldalon.”
Azért, hogy meg tud tartani a honlapodra látogatókat, akik fel is veszik Veled a kapcsolatot, mutasd meg magad bátran! Egy-két fénykép már elég szokott lenni, hogy megnyerd a látogatók bizalmát. De milyenek is legyenek a képek?
Mindenképpen szerepeljen a főoldaladon egy üzleties kép Rólad. Nőként csinos blúz, kiengedett haj, szolid karkötő és esetleg nyaklánc egy határozott, de kedves mosollyal. Férfiként fehér ing zakóval, hozzájuk egy bizalomgerjesztő mosoly. Az üzleti kép megmutatja a sikeres és eredményes vállalkozót, akivel érdemes együtt dolgozni.
A másik kép pedig munka közben ábrázoljon Téged, amelyet célszerű a bemutatkozó aloldaladon elhelyezni. Itt olyan külsővel jelenj meg, amely elhivatottságodat tükrözi, és első ránézésre is egyértelmű, hogy mivel foglalkozol.
De egy szó, mint száz: elő a fényképezőgéppel!
Értékeid | hited
Az igazán sikeres emberek tisztában vannak a saját értékeikkel és meg tudják fogalmazni, hogy miben hisznek. Ez ad nekik motivációt és kitartást a legnehezebb időkben is, és végül viszi őket sikerre.
Steve Jobs például az innovációban hit, és mindig azt kommunikálta, hogy az Apple megreformálja a világot. És lám: meg is tette!
Tom Cruise abban hisz, hogy az embereket nem lehet átejteni számítógépes trükkökkel és kaszkadőrökkel. Ezért az összes filmjében ő maga hajtja végre a nyaktörő mutatványokat. És lám: özönlenek is az emberek a filmjeire!
Szerényen magam is ide sorolom példaként. Én abban hiszek, hogy mindenki ki tudja magából hozni a legjobbat. Mindenki valóra tudja váltani az álmait, ha akarja és tesz érte. Te is! És lám: a velem dolgozók valóban többé válnak!
Neked is vannak értékeid! És Te is hiszel valamiben! Azt Neked kell tudnod, hogy mik az értékeid és miben hiszel, mert mindenkinek más. De a legfontosabb feladatod, hogy megtaláld, majd hasznosítsd őket! Ha így teszel, sosem kell aggódnod a motiválatlanság miatt és minden rosszakarót könnyedén lerázol magadról. Mert van miben hinned és tudod, hogy miért vagy értékes és különleges ember. Ez fog Téged valójában sikerre vinni, nem más!
A honlapodon ezért kommunikálnod kell az értékeid és a hited. Mint fentebb többször is írtam, az emberek ismerni akarják azt, akivel üzletet kötnek. A mai felgyorsult világban ez fontosabb, mint valaha, mert bizalmat és kapcsolódási pontot ad. A legerősebb kapcsolódási pontot azonban az értékeid adják leendő ügyfeleidnek. És akik hasonló értékeket vallanak, hogy így mondjam, hasonlóan látják a világot, mint Te, könnyebben fognak Veled együtt dolgozni. Teszem hozzá eredményesebben is, mert fél szavakból érteni fogjátok egymást. Másfelől a számodra kellemetlen ügyfeleket így elriasztod, akikkel rémálom lenne a munka a világnézeti különbségek miatt.
Értékeiddel és hiteddel tehát nemcsak remek ügyfeleket tudsz szerezni, hanem magadat is lendületben tartod.
Ezek a tartalmi elemek adják tehát weboldalad lelkét, amelyekkel megfogod ügyfeleid. Igen, mivel Rólad szólnak, és nem győzöm ismételni: az emberek emberekkel szeretnek üzletet kötni. Ha e pontok szerint építed fel online otthonod, akkor Veled is szeretni fognak.
Ha pedig arra is kíváncsi vagy, hogyan lehetsz igazán profi a honlapod által, kattints ide, és olvasd el a bejegyzés második fejezetét!