Eros | Design

honlap feltörekvőknek

Mit szükséges feltüntetned a weboldaladon, hogy igazán sikeres legyél online is a vállalkozásoddal? – II. fejezet

Facebook
Cat Style - Eros Design weblap

Ügyfeleim mindig a fenti címben megfogalmazott kérdés után szoktak elsőként érdeklődni. Nem is csoda! A honlapokat böngészve ugyanis számtalan különböző tartalmi elemet találunk. Ráadásul egyes tartalmak megvannak egyes honlapokon, de másokon már nem. Mi alapján döntsd el így, hogy Neked mire van szükséged? A választ itt találod!

Ebben a bejegyzésben és előzményében azokat a tartalmi elemeket vesszük górcső alá, amelyek feltétlenül szükségesek ahhoz, hogy a vállalkozásod sikeresen tud megjeleníteni online. Mindegy, hogy Te milyen vállalkozást vezetsz, mert ezek az elemek univerzálisak, Neked csak a saját profilodra kell adaptálnod őket.

Az előző bejegyzés személyes pontjaival ellentétben az alábbi pontok praktikussá és igazán professzionálissá is teszik weboldalad a látogatóid szemében.

Vágjuk bele ebbe is!

Szolgáltatásaid

Honlapodon részletesen mutasd be szolgáltatásaid és termékeid. Szerencsére e pont általánossá vált, viszont a legtöbb esetben semmitmondóak. Az érdeklődök számára nem fogalmaznak elég egyértelműen és részletesen, hogy azok a szolgáltatások mit is takarnak. Körülbelül úgy képzeled el, mintha én csak annyit írnék a saját weboldalamon, hogy „Honlapokat építek. Rendelj tőlem!” Ugye, hogy nem győztelek meg?

Ha egyetlen szolgáltatásod van, akkor írd le pontokba szedve, hogy az mit takar. Azt is fűzd hozzá, hogy kiknek és miért ajánlod. Ha több szolgáltatásod van, ugyanezen séma szerint tüntesd fel őket külön-külön. A későbbiekben így nem kell hosszan magyarázkodnod, hogy mi az az adott szolgáltatás, mert érdeklődőid pontos képet kapnak róluk, és Téged már célzottan fognak megkeresni. Ez pedig nekik és Neked is temérdek időt és energiát spórol meg.

Áraid

Manapság erről már nem is kellene beszélnünk, annyira evidensnek kellene lennie, hogy minden vállalkozás feltünteti az árait honlapján. Mégis minden második oldalról hiányoznak, amelyek nemcsak az ügyfelek hiányos tájékoztatását jelentik, hanem a jogi szabályok „sajátos” értelmezését is. Persze vannak olyan szolgáltatások, amelyeknek előre nem lehet pontosan meghatározni az árát (ilyen a honlapkészítés, csakhogy ne szaladjunk messzire), mégis körülbelüli árakat itt is illik feltüntetni.

De miért is lényeges az ár?

Először is Te is szereted tudni, hogy mi és mennyibe kerül, mert ez alapján tudod a számodra legjobb döntést meghozni. Ezt a Te ügyfeled is tudni szeretné, ráadásul ehhez joga van.

Másodszor még ha csak körülbelüli árakat is tudsz a szolgáltatásaidért cserébe feltüntetni, ezek is jó iránymutatók az érdeklődök számára, hogy érdemes Téged választaniuk. Hidd el, hogy az áraid feltüntetése inkább vonzani fogja az ügyfeleket, semmint elriasztani, mert biztosítékot jelent nekik, hogy Te komolyan veszed a munkád, amiért el is kéred a kívánt összeget. Ez profizmusra utal.

Harmadszor rögtön kiszűrőd azokat, akiknek magasak lennének az áraidat, és esetleg folyamatosan alkudoznának és vágnák a pofákat, ne adj Isten, rossz híredet keltik. Nincs szükséged ilyen ügyfelekre!

Negyedszer kevesen tüntetik fel az árakat, ami bizalmatlanságot szül az érdeklődök fejében. Jogosan. Ugyanis a világháló tele van csalókkal, és ha egy komoly érdeklődő azt látja, hogy valami nem egyértelmű Nálad, rögtön átkattint egy másik oldalra.

Mindenképpen tüntesd fel az áraid a honlapodon. Ha pontos összegeid vannak, azokat. Ha körülbelüliek, akkor azokat, hogy legyen iránytűje ügyfeleidnek. Így lesz online megjelenésed pénzügyi része tiszta és egyértelmű, amilyennek a pénzügyeknek amúgy is lenniük kellene.

Elérhetőségeid

Honlapod célja, hogy pénzt termeljen Neked. E feladatát úgy tudja betölteni, hogy ügyfeleid felveszik rajta keresztül a kapcsolatot Veled. Vagyis szükség van elérhetőségeid feltüntetésére. Tudom. Bagatell. De pályafutásom során került már elém olyan weblap, amelyről eme lényeges apróság hiányzott.

Nem is magyaráznám túl az elérhetőségek fontosságát, inkább azt nézzük meg, mit és hogyan érdemes a honlapodra kódolni.

Ügyfeleid számára a legkényelmesebb és elvárt kapcsolatfelvételi lehetőség az űrlap. Így nélkülözhetetlen, hogy a Te honlapodon is legyen egy, amelyen keresztül írhatnak Neked. Az űrlapon elegendő elkérni ügyfeled nevét és e-mail címét. A telefonszámnak nincsen jelentősége, mert az űrlap általában az első kapcsolatfelvételi állomás, ahol ennyire privát elérhetőséget nem szeretnek megadni az emberek. A későbbiek során ügyfeled úgyis megadja a telefonszámát, ha Veled kíván dolgozni. Lakcímnek, születési és egyéb személyes adatoknak semmi relevanciája, ha a későbbiekben nem akarod őket használni. Születési adatot maximum abban az esetben kérj el, ha az illető születésnapján küldesz neki meglepetés ajánlatot, mondjuk kedvezményt. Ekkor van értelme, egyébként hagyd ki! Amit viszont a név és e-mail cím mellett ne hagy ki, az egy rubrika a konkrét üzenetnek, amelyben ügyfeled leírhatja érdeklődésének okát.

Űrlapokhoz bónusz tipp: jelezd alatta, hogy körülbelül mikor fogsz válaszolni a beérkezett üzenetekre. Neked így van időd alaposan és nyugodtan válaszolni, amellyel teljes mértékben elégedett lesz az ügyfeled. Neki pedig nem kell frusztrálnia magát tíz perccel az üzenetküldés után, hogy még nem válaszoltál. Ugye? A gyorsuló világban nem árt néha egy kis lassítás, hogy valóban értéket tudjunk kiadni a kezünkből, még egy üzenet formájában is.

Az űrlap mellett ad meg a céges e-mail címedet. Sokan vannak, akiknek az e-mail a legtisztább kommunikációs forma, főleg a negyven felettiek körében. Számukra az űrlap amúgy is idegen. Kár lenne őket kizárnod a potenciális ügyfeleid köréből. Tüntesd fel itt is, hogy mennyi idő elteltével válaszolsz az e-mailekre, akárcsak az űrlapnál.

Végül tüntesd fel a telefonszámodat is az elérhetőségeid között. Ezen fognak első körben a legkevesebben keresni Téged, mert túl közvetlen, főleg a fiatalabbak körében. Viszont az ötven felettiek leginkább ebben bíznak. Fogd meg őket is ügyfeleidnek! Egyébként a telefonszám a későbbi kapcsolattartás miatt lesz fontos, amelyet a második, harmadik üzenetváltás után már mindenki preferálni fog. Ezért is jó, ha bármikor elérhető ügyfeleidnek.

És egy jó tipp a telefonszámhoz is: írd oda azt is, hogy milyen időintervallumokban hívhatnak Téged. Ez azért hasznos Neked, mert a nap bizonyos szakaszaiban zavaró hívások nélkül, nyugodtan tudsz dolgozni, miközben tudod, hogy mikor kell a kezedben lennie a telefonodnak, amikor hívhatnak. Ügyfeleid pedig nem azt tapasztalják, hogy sose veszed fel, hanem azt, hogy komoly ember vagy, aki külön időt biztosít ügyfelei számára is, amikor fel is veszi a telefont.

E tartalmi elemek feltüntetésével tudod tehát igazán professzionálissá varázsolni a weboldalad. Készítsd el eszerint, és tapasztalni fogod, hogy ügyfeleid száma drasztikusan emelkedik. Hajrá!

Ha pedig még nem olvastad, hogyan tedd igazán személyessé és vonzóvá is a honlapod, kattints ide!

Erős László

Erős László

Webdesigner és oktató, az Eros|Design weboldalkészítő és online marketing cég alapítója. Legyen szó bármilyen honlapról, mindig a megrendelő egyediségét keresi, majd azt megjelenítve, teszi személyessé az adott oldalt.

Tudtad, hogy minden projektet
egy kötelezettségmentes
konzultációval indítok?

Ha érdekel egy ilyen lehetőség a honlapod kapcsán,
vedd fel velem a kapcsolatot az alábbi gombra kattintva!

Fedezz fel további bejegyzéseket

Eros | Design

építsük fel együtt
új honlapod

Elérhetőségek

Copyright © | Eros Design | 2023

Milliókat termelő weboldalak?
Agyon programozott honlapok?
Olyan a weblapkészítés, mint a foci?

3 tévhit weboldalakról

Számolj le velük az ingyenes e-book révén!

Elolvastam és elfogadom az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltakat. Hozzájárulok személyes adataim kapcsolatfelvétel céljából történő kezeléséhez.